SEMESTER, ler!!

Ja, då har man äntligen semester. Denna efterlängtade period i arbetslivet.
Vist är det en skön känsla att inte behöva ställa väckar klockan för att gå till jobbet. Men jag ställde den i alla fall.
Har endel grejer jag vill hinna att göra inne om det inte är SOLSKEN ute. Och som alla förstår så har solen inte varit direkt synlig idag. Och det har inte hunnits med att sitta vid datorn heller. För sätter man sig här så försvinner det lätt några timmar, haha.
Tycker att det känns bäst att göra tråkiga " måsten" grejer första veckan. Att ha det kvar till sista semester veckan är inte någon större "hitt".
Sitter just och väntar på att bullarna skall gräddas färdiga i ugnen. Satte ihop en satts på 50 st vanliga bullar nu ikväll. Och sedan skall jag ner till källaren och röja upp det sista jag håller på med. Gud vad detta känns skönt att ha gjort, hahaha. En tung sten har fallit av mina axlar;);) Och det har bara gått EN dag av ledigheten, gilla, gilla, gilla.
Vad har då haft för mig sedan i fredags???
Jo, efter den delade turen i fredags kväll så direkt när jag kom hem efter nio, begav vi oss till Sandhem för lite dansaktiviteter. Drifters spelade. Trevlig kväll, men Drifters drog fram den lite äldre dans publiken. Men det blev lyckat ändå vad det gällde dansen. Sedan att folk vevar som väder kvarnar när dom buggar så att glasögon får sig en smäll får man väl räkna med antar jag, hehe.
Hemma och lade mig vid tre tiden på natten. Sedan upp igen halv sex för att åter göra en delad tur, haha. Det är bara "vi"  gamlingar som klarar detta utan att krokna. Ungdommen på jobbat ojjar sig något förfärligt över detta. Har en jobbar kompis som oxå är med och dansar och kör hårt med dansen trotts ett späckar arbets schema. Hon är även äldre än mig. Vi säger då: att dagens unga är för klena, hihi. Tids nog så får man vila....

Vi har haft ett LJUS brinnande för att hedra dom som dog i Norge.

Detta har brunnit hela helgen.

En tyst minut idag!

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: feztis

Haha ja, min dotter var först inne på Pippi långstrump och sen var det Hello Kitty och nu är det mest prinsessor och Ariel :)

2011-07-26 @ 10:44:56
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det med ljuset var riktigt fint gjort! Är halvnorska o har många släktingar i Oslo men alla klarade sig o var själv med i SSU i många år...

2011-07-30 @ 22:55:48
URL: http://sandrazone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0