Semester! Överskattat ord.....=)

Hej på ER!
Tro inte för en sekund att " björnhonan" har gått i ide eller att bloggen är nerlagd.....
Jag har ju som bekant semester. Och hade det varit en NORMAL person som suttit här, så hade man verkligen tagit tillvara sin lediga tid...i och för sig! Jag tar till vara min tid oxå! MEN INTE TILL ATT SITTA STILL INTE....Låt nu inte mig ge dig dåligt samvete för att du ligger raklång i sängen, solstolen eller på stranden, och inte gör ett " handtag";);) NJUT du av det, det kan du säkert behöva!
Jag har lagt om tacktiken här detta året. Det jag brukar spara till sista semester veckan har jag tagit den första. Känner att jag har energi över. Det kan kännas lite tungt att veta att man skall städa garderoberna, byta gardiner och tvätta fönster, städa ur matförrådet...ja ni har förstått - Allt tråkigt som man gärna skjuter framför sig. jag ger mig en klapp på axlen för detta:):)
Jag har ju fortfarande 3 veckor kvar, ol, lala. Gott om tid!
Igelkottar i all ära. Visst är dom mysiga när dom springer om kring och gruffar och puffar på varandra( och stönar), men jag får ett visst agg emot dom små fyrfotade nåldynorna. När jag hittar detta efter dom:

En liten kletig hög, eller

 

 

Eller en sådan här STOR "blaffa" det blir när det regnat. DET är inte så gott att springa barfota och få foten full;);)

Att plocka upp hundskit i trädgården är väl legitimerat, MEN att plocka igelkotta skit är mera mysko.

Men det är inte bara några få inte. Efter en natt är hela gräsmattan full. Antagligen så går hela tjocka släkten på just min gräsplätt och dra upp dagmask, haha

 

Och inte kan vi köra gräsklipparen VARENDA morgon! ( För att samla upp högarna)

Då blir man väl snart ett fall för "Grannfejden" för att man stör morgon idyllen, haha.

Dessutom skulle vi ha den mest väl klippna gräsplätt i HELA samhället, hihi

Men man får väl se det positiva: Folk säger ju att om man har igelkott på tomten, så har man inga ormar, HAHA

Nattis! Hörs imorgon!

/ Kram Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0