Semester planer....

Vi håller som bäst på att plannera inför semestern....Mysigt;)
Det blev inte riktigt som vi tänkte oss förra året.
Vi har fått göra lite ändringar i boendet.
Det blir inte stuga nu, utan husvagn ( helt oootroligt) med tanke på att jag alltid har sagt: Inte husvagn!!!
Eller som vissa skojfriska personer säger: Pökvagn ( kolla Ronny o Ragge) för er som inte vet.
Dessa Ölänningar har då vett att ta betalt för sina stugor. Runt 10 000 tusen ligger ju medel priset för en normal stor stuga att hyra i EN vecka...Till det till kommer ju maten man äter. Och ofta är det ju ute. Och efter som man är på ett semesterparadis så får man allt punga ut med en nätt liten summa för att stilla sin värsta hunger. Sedan måste man ju fördriva tiden lite med lite aktiviteter och där har vi utgift;). Och att strosa runt på Borgholms gator. Då får man allt ha byxorna med guld fickorna på.....Sedan så kostar ju husvagns platsen ca 300 per dygn...Man vill ju inte sitta och göra upp eld med pinnar inte. Då är det bättre med två hål i väggen..Visst kommer man lätt upp i 10 000 tusen men istället för en vecka kan man vara borta i två...Ja, ni förstår ju att jag  och resten av familjen skall till ÖLAND.
Detta stället är semestern yttersta paradis för mig.
Jag tycker det bara är för vackert att vara där. Blir lyrisk bara jag tänker på det.
Men det är lite att plannera oxå. Husvagnen skall städas och packas. Man skall se till att man får med sig allt man behöver. Och det är inte lätt. Man vill ha det lika bekvämt som hemma i huset på betydligt mindre yta. En jädrans svår ekvation att få till att gå ut. Men jag skall göra mitt yttersta för att se till att minsta lilla sak skall få sin givna plats utan att märkas.
Det blir till att trolla med knäna det, hahaha

Hade tänkt mig att se ut så hära på stranden!
Redo för sköna lata dagar på stranden.
Ölänning - Here I came....;)
Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Jonnie

Visst e de konstigt, men precis så ligger det till :)och som sagt än e inte den sista idioten född

2011-07-17 @ 05:54:53
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Jonnie

haha ja men de e precis va hon e haha, nje nu ska ja i säng,. ha en bra dag

2011-07-17 @ 06:05:20
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Mariette

Det är minsann inte billigt att semestra på hemmaplan. Tror det hade varit billigare att sola i Spanien eller nåt. Fast inte lika fint =)

2011-07-18 @ 10:47:55
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: Ch

åååh vad häärligt!

Jag och killen önskade att åka på semester till just Öland denna sommaren, men det kan vi så gott som glömma:( priset var ett skämt så vi får nog planera till nästa år:) men ha det så underbart där, OM ni inte redan varit dä'r dvs:D kram/CH

2011-07-18 @ 14:31:16
URL: http://silverdam.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej Suss!

Mellan vilka datum är det ni är på Öland? Scotts spelar i Kalmar den 4 aug. Gratis föreställning på Larmtorget.

Jag jobbar stenhårt på att jag ska kunna befinna mig där då.

Kram Nilla

2011-07-19 @ 08:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0