En knapp eller två????

Hittade en kofta som hängde alldeles alléna i veckan. Den hade hängt ett tag. Tog mig då en närmare titt på den. Såg då att det fattades 2 knappar i den. Frågar då  dom stora tjejerna om dom vet var knapparna finns???
Dom tittar oförstående på en! Va, fattas det knappar???
Detta tycks ju vara någon alldeles ny information.
- Det fattades en , när jag tog den säger den ena! Sedan tappade jag den andra, men den ligger i badrumsskåpet!
Allså så tog man koftan ändå, utan knappar till skolan.
- Vem skall sy i den då?
Inget svar just då
Inte jag!, säger den första knapp tapperskan! Men jag hittade inte min knapp. Antagligen ligger den i skolan någon stanns.....
Jag letar reda på reserv knappen, eftersom det bara tycks vara jag som vet var dom finns....
Jag lägger fram BÅDA knapparna på köksbordet och hänger koftan på stolen. Där fick den hänga i två dagar.Fortfarande ingen som sytt i knapparna. Igår så flyttade jag koftan ifrån köket och hängde den över stolen i tv-rummet. Knapparna ligger väl synliga jämnter. Kan undra hur länge den kommer till att hänga där?
Eftersom dom nu hävdar att var och en skall sy i var sin knapp dom tappat...
Hur svårt kan det vara att sy i en knapp? Eller vad har dom lärt sig i skolan på syslöjden.
Men antagligen så kommer det att bli jag som syr i knapp urslingarna när jag tröttnat att se den hängande över allt. MEN då skall jag nog hävda att koftan till faller den person som satt dit dom små guldförgylda urslingarna....
Det kan ju inte vara mer än rätt, eller hur??
Vi snackar om " kids" som är 19 o 17, haha. Inga små tjejer inte.

Ja, vi får väl se i eftermiddag när jag kommer hem om den hänger kvar.
Antagligen är det någon som säger: - Mamma! var du tvungen att skriva om det på bloggen??
Det kan ju vara lite skämmit att veta att kompisen har läst....
Men förhoppningsvis så hade detta inlägg effekt, hahaha.

Här har jag en strålande fin morgon. MEN vi behöver regn. Tog en tur i trädgården nu och ser att det är alldeles "kruttorrt" i rabatterna...Annars så får man börja att vattna för att rädda växterna.....

Morgon på ER!   / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Ungdomar...:)

Fast dom e rätt

roliga också i den

åldern

2011-05-07 @ 10:31:03
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0