Grrr, Marodörer....

Telefonen ringer!!!!!!!
Ihärdigt..riiiing, riiiing, riiiiing...osv
Inget konstigt med det i och för sig....Om det inte vore för att klockan är bara ca åtta på MORGON..
Och jag har sov morgon för en gång skull.
Herr L är på jobbet, stora tjejen åkt till skolan, den andra skjutsade jag till killen vid tolv inatt...
Allså är det bara lill killen och jag hemma och huset andas lugn och ro...
Fram tills denna högljuda signal genljuder likt en brand syren igenom huset.....
Man ligger fortfarande och befinner sig i drömmarnas värld. Då tar det ett tag att komma tillbaka till verkligheten och undra varför det inte finns någon som kan svara så att man kan få sova vidare......
Riiing, riiiing, riiing
Ah! Det är ju bara jag som kan svara ( lillen sover ju oxå..)
Man masar sig upp, lokaliserar var någonstanns någon av våra 2 bärbara telefoner kan befinna sig ( dom ligger ju ALDRIG där dom skall vara)...
- Susanne!
- Ringer ifrån Tupp.Kam, Träffas Si.....
Men vad faaan! Det är ju inte ens till mig. Och dessutom så är det någon form av försäljning företag..
Orkar inte ens vänta på att damen i andra ändan hinner prata färdigt..
- NEJ, han är inte hemma! Hej!
Trodde att om man var med i NIX, så skulle man slippa dessa efterhängsna försäljare... Men det hjälper inte alltid..Ingen ide att lägga sig igen...dax att sätta på kaffet och att få lite gjort=)

Hur kan någon vilja jobba som TELEFONFÖRSÄLJARE?

Hur skoj är det att bli otrevligt bemött i telefonen?

Kanske få " luren i örat, någon som använder ett vokabulär som inte är skrivbart..ja, vad vet jag..

Men det är väl ett jobb för yngre personer. För det låter som om det bara är ungdomar som sitter i andra ändan av luren...

Grrr, MARODÖRER....

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Vivi

Stackare, dålig tid att ringa på, visst inte ens att de företagen öppnade så tidigt!

Jag har faktiskt jobbat som telefonförsäljare just när jag var ung, enda jobbet man kunde få då och det värsta jag haft !

Men pga av det så brukar jag vara ganska trevlig, säga att jag jobbat som telefonförsäljare själv , men att jag är nixad. Då lägger de flesta på ;)



Kram!

2011-11-22 @ 11:20:41
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: Vivi

Hmmm NIX kan ta en stund att "kicka in" och sedan finns det företag som köper väldigt gamla telefonlistor som de ringer efter (SUCK) men säger du att du är nixad så SKA de bara be om ursäkt och lägga på, iaf enligt "reglerna" som finns på telefonföretagen.

Sedan förstår jag att man blir irriterad om de ringer klockan åtta på morgonnen, helt galet! Har aldrig hört om ett öretag som ringer så tidigt!



Jo ... det var lite sura miner vid lunch också (mest för att jag iten fått någon fikarast på någon vecka nu) men nu håller det på att reda sig med humöret ;)

Kram

2011-11-22 @ 13:21:40
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: Jonnie

haha jo de finns nog en liten oxså, men Jonsson va hungrig :)

2011-11-22 @ 15:47:37
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: HomoErotis

Kan bara hålla med dig, urjobbigt. Har visserligen jobbat ett tag som just en sådan där urjobbig människa i andra sidan luren. Och JAG LOVAR, jag mådde skit, men man hade inget val då det var datorer som bestämde vilka man skulle ringa upp och vilken tidpunkt. Men otroligt jobbigt, så jag blev arbetslös (Självmant) igen. Men såklart många år sedan. Tack för kommentarer och ha det fint.

2011-11-22 @ 18:31:44
URL: http://homoerotis.blogspot.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

För en vecka sedan ringde Radiotjänst och väckte sambon... hon uppskattade detta inte!



Vad gäller försäljare så avslutas dem samtalen alltid inom 15 sekunder! :S

2011-11-22 @ 18:45:46
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Fnulan

Men jag brukar tänka, dom gör ju bara sitt jobb så slänger jag på luren ;)

2011-11-22 @ 21:51:50
URL: http://www.fnulan.se
Postat av: Anonym

viska att du nattar bebis , funkar varje gång =)

2011-11-23 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0