Titta på Herr kantarell..som bor i ene backen...

Titta vad som kom hem och landade på mitt bord??

En HEL påse med kantareller.

Jummi!!

Då kommer det att bli kantarellsmörgåsar ikväll då.

Sämre kvällsmat kan man ju få, hahaha!

Jag plockar ju inte dessa gulingar själv. Jag gillar " sattygen" som finns i skogen, hihi

Där är jag allt lite harig:P



Dessa djuren gillar jag inte: FÄSTINGEN....



Så här stor och fet blir honan när hon sugit upp sig på blod. För att lägga sina ungar...Tvivale ( jag ryser..)



Skulle det se ut såhär runt fästingbetet eller där fästingen suttit. Då är det dax att söka läkare. Det ser inte bra ut..Man skall ta bort en fästing såfort man uppmärksammat den. Man kan köpa sig en liten fästingborttagare på apoteket, om man inte använder naglarna. MEN ! det är viktigt att få bort huvudet. Och lägg inte på fett för att man tror att man skall strypa syretillförslen för den. Det hjälper inte...

Jag kollar ALLTID över mina katter på kvällen. Gillar det inte, men gör det ändå, hihi.

Men min syster tycker inte att det är " no big deal" att få ett litet äckligt spindel kvalster på sig. det är bara till att ta bort!!!

Pyttsan heller. Då tar jag hellre en stor fet spindel.

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: maria

Usch och fy för fästingar men kantareller är gott :)



må så gott !

kramar

2011-07-31 @ 20:56:55
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Johanna

usch de där är så läbbiga... :(



ja det är lite som bingo haha! :) jag har det med jämna mellanrum, dock är sällan fusk tillåt, men gjorde undantag idag.... kanske kommer undantag ske igen :)

2011-07-31 @ 21:05:28
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Emmiev

sv: Tack :) Ja, den är snabb och bra..



Ja, kantareller är super gott, brukar plocka själv, fästingar är sjukt äckliga...



Haha, tänker på den eniro reklamen när du sa så, han som har en åkgräsklippare.. haha.. Vi får nog dock skaffa en sådan för det verkar som om att mannen ska flytta ut på landet och vill ha mig med sig.. uhh.. Vi får se.. :P



Vad härligt med ledighet, jag jobbar på, ingen semester här inte.. Byter alltid sysselsättning inför sommaren så jag har inte haft semester på några år.. haha..

2011-07-31 @ 22:19:53
URL: http://emmiev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0