Oj! Jag blir blöt....

Som sagt, så är det sportlovs vecka här. Och jag har tagit ut några dagars semester för att vara med " kidsen".
Så igår blev det en  tur till stadens badhus. Det har faktiskt fått sig ett rejält ansikts lyft på senaste tiden. Vi har fått ett fint vatten landskap för barnen.
Men när vi kom så stod det en varningslapp på " disken" BAJS I POOLEN TILL VATTENLANDSKAPET...
Allså, det betyder att det tar en timme innan vi kan hoppa ner där. Det skall renas först. Kanske inte det bästa stället att lägga en " korv" i. Men vi får väl anta att det var en liten vuxen som gjort det i sitt oförstånd, haha
Men det fanns ju mellan bassängen, med alla grejerna i. Så vi hade allt något att sysselsätta oss med. Alex gillar vatten och det är bra. Nu hade jag  ju även med mig två " stora barn" oxå. Och killen i sällskapet är ett riktigt vatten djur. Rädds varken kallt vatten, höga höjder eller att få vatten i näsan, hihi ( Han är ju 20). Alex gillar när L hoppar ifrån 3:ans tramoplin och skriker " Bansaj" så att folk tittar, hihi.
Jag tycker att det är bra när barn lär sig att vara i vatten och inte vara rädda för det. Vi har alltid varit med våra barn tidigt i badhuset och plaskat runt. Och det har dom alltid gillat. Det är där i skillnaden ligger emellan mig och dagens generation. Jag har ALDRIG varit förtjust i vatten. Nog för att jag gått i simskola och lärt mig simma och dyka. Men på den tiden var det simskola utomhus på sommaren. Och badvädret var väl inte alltid det bästa, haha. Så jag gillar inte att bli blöt ovanför axlarna. Då spottar och fräser jag för fullt. Och till saken hör att jag måste ha glasögonen på. Annars så ser jag inget och vem skall då hålla koll på min lille säl;)
Men är man på ett sådant här ställe så får man räkna med att man blir blöt....MEN det hade nog inte den andra damen räknat med....
Efter en timme gått, så släpte dom åter på folket till leklandet. Och då blir det anstorming till poolen med barn och vuxna. Barnen älskar att skvätta och plaska. Dom har ju skoj. Alex hoppar och stojar med L. L krälar runt bland sköldpaddor, dinosarier, pelikaner och grodor. Tror att L lekte att han var en säl, åjk, åjk...
Och på var av  ett av dessa djur så finns det ett hål som sprutar vatten. Min kille som är uppfinningsrik sätter naturligtvis sitt lilla finger i hålet och då blir det en stråle som räcker LÅÅÅNGT. Allt för att se till att mamma blir så blöt som möjligt. MEN då piper damen brevid poolen till att hon blir blöt...
Hallå, hallå!!! Är man så dum att man sitter intill poolen och dricker kaffe medans barnen leker så får man nog skylla sig själv enligt mig. Hon kunde väl släppt sin kaffe kopp och hoppat i och lekt tillsammans med sina barn...Dumma människa. Hon hade ju badkläder på sig. Men dom satt väl bara på för syns skull..Man får väl offra sig och bjuda på sig själv. Barnen gillar ju när man leker med dom...Eller det var nog en dam utan barnasinnet kvar.......

Detta är en stund av vatten jag verkligen kan njuta av.

Inget stänk i ögonen eller i öronen.

Och framför allt så är det varmt.

Inte har man istappar emellan tårna när man kliver ur..

/ Kram Suss



Kommentarer
Postat av: Vivi

Mja... jag tror han uppskattade det, men han uppskattade nog rosen på sängen mer.



Jag har alltid älskat att bada, mer när jag var yngre visserligen, men jag följer gärna med syskonsönerna till vattenland.

Det blir man aldrig för gammal för och jag tycker du har helt rätt, den där mamman kunde väl hoppat i stället för att skälla! ;)

Kram

2012-02-15 @ 11:31:27
URL: http://www.missvivis.se
Postat av: jonnie

Haha lovar att de kommer en närbild idag

2012-02-15 @ 12:00:32
URL: http://www.alwaysfabulous.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Att folk inte har vett att nyttja vattenklosetten! :/

2012-02-15 @ 12:09:31
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: AnnaE

Häng med till Skogsro Spa i Sandhem nångång! :)

Kolla in deras hemsida. Det är gör fint där!



Ha en trevlig kväll!



Kram

2012-02-15 @ 19:42:22
URL: http://Aesblogg.bloggplatsen.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Jag minns de stormar som härjade tidigare! Hela byn släcktes ner men vi som bor mitt i skogen hade ström hela tiden :P



Så länge det finns en kamin kan man i alla fall hålla värmen, men samtidigt kan ett längre strömavbrott ställa till det en del!

2012-02-16 @ 04:50:34
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Jonnie

haha ja ja vet inte va ja ska säga, men ja tror inte att ja skulle orka o sminka mig hela tiden, fattar inte hur ni kvinnor orkar me de :)

2012-02-16 @ 12:26:18
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: mwiklund - fotoblogg

Hejsan! Var gärna med och tävla om en freebra white edition på min blogg :) kram

http://tiepnajjs.com/2012/february/tavling-vinn-en-freebra.html#comment

2012-02-16 @ 21:21:34
URL: http://tiepnajjs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0