Inte långt kvar....

Söndag morgon!
Har ni insett att det bara är EN vecka kvar till 1:a ADVENT...
Huga mig vad tiden flyger iväg...och när väl advent är här ,så är det ju BARA 4:a helger kvar innan det är  julafton.
Har ni gjort någon CHECK lista än??
I annat fall kan det vara bra att göra det!
Allt för att man inte skall bli stressad dom sista dagarna innan jul...
Det här med att göra allt dagarna innan jul fungerar ju inte.
Kanske det gjorde det förr, när oftast mamman i huset var hemmafru. Men icke i dags läget när föräldrarna jobbar båda två.
När jag var barn, så kom julen alltid fram 2 dagarna innan jul. Och granen klädes på kvällen innan julafton. Så när vi barn kom upp på julaftonen, så var det första man gjorde, var till att ta sig en titt på julgranen.
Oj! Vad den var vacker där den stod i FINRUMMET. Alla kulörta kulor och glitter och så letade man ju alltid upp sin speciella kula. Den som man tyckte var vackrast....
Och det luktade rent och av hyacinter. För se: FINRUMMET användes bara till speciella tillfällen och då hade man det lite svalare där inne och då luktade hyacinterna ÄNNU mera. Det var lite speciellt att gå in i finrummet....förr sprang man inte runt i huset hur man ville..
Men visst var det helt onödigt att ha ett helt rumm stående oanvänt dom flesta dagarna om året...Elda för kråkorna, haha...Men jag tror säkert att det finns flera av oss lite äldre som hade det så här när vi var barn, eller hur????

Idag skall jag se till att få upp utebelysningarna.

Kolla över ljusen och sladdarna. Inte för att vi har många.

Men  vi har lite ljus slingor här och där i trädgården

Kanske man skall fixa ute granen oxå!

När fixar ni era UTELJUS??

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Jonnie

åhh Tore tackar så mycket för din röst, länken e på plats nu :)

2011-11-20 @ 14:01:19
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Ch

hehe, så rätt du hade, ingen snöö här inte...

Men jag är bara glad för det, njuter av "värmen" så länge det varar... för vi vet hur länge vintern brukar hålla i sig :)



Jag vet att min familj oxå tog fram granen natten innan julafton och klapparna la dom under på julaftonen, annars skulle jag under och öppna och se efter!! :D

2011-11-20 @ 18:05:42
URL: http://silverdam.blogg.se/
Postat av: Mariette

Kanske så man ska göra, plocka fram julen ett par dagar innan. Nää...inget för mig, har gjort en lång checklista som ska påbörjas den här veckan =)

2011-11-21 @ 06:40:36
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0