En atombomb....;)

Frun på slottet har skaffat sig skit under naglarna!
Kvällning på er som fortfarande är vakna=)
Idag gav jag mig sjutton på att vara ute i trädgården och fixa.
Trotts att det regnat dem senaste veckorna och att solen har visat sig minimalt på himlen, så kan man ju tro att inget växer med någon större kraft!
FEL, FEL, FEL;) OGRÄSET växer hämningslöst. Den skiten behöver inte sol. Det har växt så det knakar på den fronten. Allså behövde jag gå igenom lite land.
Har börjat på fram sidan. Har harvat runt bland jorden så att skiten har yrt omkring mig. Sedan när jag ändå var i farten så tog jag och högtrycks tvättade plattorna på framsidan och trappan. Det var ett år sedan sist. Alla som gjort detta vet hur man ser ut efter 1 1/2 timme.
MAN ÄR SKITIG FRÅN TOPP TILL TÅ, OCH BLÖT.....
Inget kvinligt i detta alls. Har full förståelse varför vissa saker bara ÄR manns göra. hihi
Men ingen karl i sikte så långt ögat kunde nå. Allså för att få det gjort före hösten, så gör jag det själv ( Ni förstår ju alla att Herr L inte har det lätt, hahahaha).
Sedan har det kommit fram lite mera sommar blommor i sina urnor, nice.Kanske kan detta tilltag locka fram solen. Jag känner att kroppen sucktar efter lite D- vitamin på fyllning....
Sedan när jag väl kom in nu på kvällen. Eftersom mina ögon inte inne har samma kraft som en katt ( kan se i mörker;). Så kom jag på att jag måste ju baka tårtbotten till tårtan i midsommar. För trotts att jag jobbar så måste ju hemma varande familje medlemmar ha något gott att sätta tänderna i. Till er som undrar så har  klockan passerat 23, 00 på kvällen, haha.
Jag tog till ett nytt recept för tårtbotten, men det var kanske inte så bra. FÖR NU HAR JAG EN ATOMBOMB I UGNEN.........Hjälp!!!

Se själva!

Den bara växer och växer. Den kommer ju att explodera i ugnen...

Då blir det mer jobb igen!

Man skall ALDRIG gå ifrån gamla beprövade recept, haha.

Gammal är bäst=)

 

Vi får hoppas att det går vägen! För inte har jag tagit för liten form heller. Det stod 2 l på receptet och det är det.

Så nu väntar jag på att den skall bli klar, så att jag kan ta ut den och hoppa ner i duschen. Tycker att det kliar ÖVER allt på kroppen. Kanske det är någon av svart myrorna som lyckades klamra sig fast, eftersom jag låg i ett bo. Kände det efter ett tag när det börjades att bitas ohämat på armen, usch!!

/ Kram på Er, Suss


Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Ogräs är ett ständigt gissel!



Här hemma har vi dock precis rensat ganska bra inför helgens fester, och sen har vi nyttjat både roundup i en starkare version, samt en liten starkare ättika!



Ättika funkar ju bra mot ogräs, och är inget som är farligt för hundar. Nu är det bara och se huruvida vårt jobb ger långsiktigt resultat, eller om ogräset vinner... :S



Sv: Ja, det ska inte bara vara att kliva rakt in här hemma :P

2011-06-23 @ 04:40:52
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Jonnie

haha ja de klart att ja måste bryta lite mot reglerna haha :) nje nått spa blev de inte, de får bli en annan gång

2011-06-23 @ 10:30:59
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Nathalie

svara gärna på dagens fråga:D



http://liborius.blogg.se/2011/june/dagens-fraga-1.html#comment

2011-06-23 @ 10:53:15
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0