En uppsjö...

Av papper har hopat sig framför en....
En massa papper som skall fyllas i bara för att lill ( stor) killen skall börja fritids till hösten, v 34.
Sedan har man en massa schema tider som skall fyllas i oxå. Det skall lämnas både till dagis och fritids.
Är inte Sverige ett papper samhälle....Det spelar ingen roll vad man skall göra, så är det formulärer som skall fyllas i på härsa och tvärsan, hihi
Bara för att gå till tandis - fyll i papper...
Arbetsförmedlingen - fyll i en HÖG med papper, fast i datorn
Skolan - dom skickar med eleverna buntar med papper som skall fyllas i och målsmanns under skrift skall på;)
Posten - underskrift
Apoteket - där gäller det till och med att det skall vara fullmakt fär att få ut sambons eller maken/makans medicin
Att köpa elektronik - fyll i papper till försäkring
Ja, listan kan göras lång. Kanske jag inte skulle klaga så mycket om det inte vore för att det är jag som alltid får sitta och göra denna uppgiften....Herr L skyller på något som: - Då blir det rätt gjort!!
Haha! Det betyder att om det skulle vara något fel kan jag inte ställa han till svars...Så det är ju utträknat ifrån hans sida.
Inte nog med att männ skryter, dom är små hala ålar oxå, hahaha
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: emma ♥

Sv: haha ja. Vi ska nog tälta verkar det som, fast jag var inte så inne på det ;) okej, va tråkigt :( vad jobbar du med då?

Kram

2011-06-17 @ 13:42:00
URL: http://emmapettersson.webblogg.se/
Postat av: Sasha

Oj, just ja, jag har också papper som måste fyllas i och skickas iväg inför hösten och lite utbildningar och så, så himla jobbigt men ska ta mig tid ikväll när jag kommer hem att göra det kanske.



Sv; Tack, ska visa dom på sen, men måste först få lite brunare ben, ser lite blek ut annars :)

Kram!

2011-06-17 @ 14:35:01
URL: http://sashas.se
Postat av: Louise - foto

Sv: Jadu. Strosa omkring i Paris och inte stressa blev det inte riktigt... Stadsborna är vääldigt stressade där, men visst var det fint alltid. :) Kul att ha gjort det men aldrig igen!

2011-06-17 @ 17:50:43
URL: http://wizy.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Ja, nog krävs det mycket papper för att göra saker i Sverige - men inte alls lika mycket som i andra länder!



Vi möter oftast lastbilschaufförer i jobbet som ska ha både papper och stämplar för att kunna åka vidare :P

2011-06-17 @ 21:53:45
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Kaffehörnan

Jo de stämmer nog, farlig massa papper

Hel vetenskap, ha en skön lördag

Kram

2011-06-18 @ 01:03:57
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0