Skugga=)

Vad är det man vaknar till?
Det är ju varmt och kvavt som i en masugn!. Man kämpar efter luft i sitt omtöcknade tillstånd. Det är något som klibbar på ryggen ( likt en snigel). Något som är kletigt och inte vill släppa taget. Jovist, det är ju nattsärken ( nattlinnet, för er som inte i från bögda, hihi). Fort ur detta sattyget som hotar att växa fast på ryggen.
Hur kan vädret slå om från +5 till modiga  ( och svettiga) +37 ?????? på bara några dagar.
Förra lördagen så var det häll regn och svinkallt ute. Och idag är det ju så varmt så att man inte kan andas.....
Kan ju tro att man tagit klivet ut på Afrikas savann....fattas bara att man skall höra ett lejon ryta ( Kanske jag själv....) eller se ett rött monster krypa bland buskarna och det höga gräset...
Har inte klippt gräsmattan på över en vecka så man har ett högt savann gräs som hotar att ta över som häck.
MEN just nu hör jag grästrimmaren kämpa sig igenom så om en stund är detta problemet ett minne blott. Då kan lill killen åter springa barfota utan stövlar, haha
Jag skall ta min till flykt ner till källaren och ta en dust med stryk tvätten som även den har fått växa fritt....Dom senaste veckorna har mycket fått hänga på ett " hår"...Men nu skall det åter bli ordning på torpet..
Men tro inte jag bara skall hålla mig innomhus idag. Jag skall även ut i värmen och bättra på hud melanomen...Finns det något bättre än solen och värmen egentligen??? Men man kan väl få klaga lite???
Ett av dom stora " lejonen" som stryker omkring, även en annat rovdjur som hittat hit, hihi.
Rasmus : Det stora lejonet med den yviga pälsen....
Nu skall min varma kropp söka lite skugga:):)
/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Ha en skön och varm dag Suss! :)



Kram

2011-06-04 @ 12:22:11
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Jess

nemen en igelkott på besök. Det va inte igår man såg en sån =)

2011-06-06 @ 16:04:04
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0