Vitt.....

Idag när man tittade ut så var det vitt ute! Ja, inte utav snö, men av frost.
Och kommer det inte snö, så får man hålla till godo med det som är. Det var 6 minus i morse här. Dimman låg tät ( ligger fortfarande och kommer nog så att göra några timmar till framöver). Ringfrosten hänger så vackert i landskapet utan för mitt fönster....Funderar om man skulle sätta på en julskiva. Bara för att få igång " julfeelingen", men hejdar mig. Radio skaraborg får nog fortfarande ljuda ur högtalarna..Den kanalen är så dära lagom. Lite matnyttigt att lyssna på, blandat med trevlig musik..
Igår när jag var och handlade så köpte jag mig årets första hyacinter. Den blomman är för mig julblomman nummer ett på topplistan. Börjar att köpa den så fort den kommer ut i handlen, sedan håller jag på att köpa hyacinter ända fram till efter nyår när butiken slutar att saluföra den...Älskar lukten,  tur man inte är allergiker, hihi.
Men hyacinter luktar inte lika starkt som när man var barn. Då kände man verkligen att det doftade hyacint. Pris per styck är just nu 19,95. Brukar bli lite billigare sedan. Dom är köpta i en matbutik så det är ju inte första klass och mat butiker brukar inte saluföra hyacinter som doftar så starkt. Dofter på hyacinter indelas i olika " klasser".  Vill jag ha en riktig doft hyacint så köper jag i en blomster affär. Dom är mycket större och doftar gott. Men priset per lök är oxå dyrare. Men till jul är det värt det. Men så här till vardags så duger vanliga matbutiks blommor......

Vilken färg är eran "favo" färg på en hyacint?

Jag gillar VITA....

/ Kram Suss

 


Kommentarer
Postat av: Jonnie

haha ja de e fan inte lätt haha, fast man ska väl kanske va glad o inte klaga

2011-11-16 @ 10:11:37
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Mariette

Också vita! Älskar vita blommor över lag. Har fortfarande vita minipelargoner i köksfönstret som ska bytas ut till hyacinter nu =)

2011-11-16 @ 10:31:43
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: M Anneli A

Visst är de vackert ute med frosten, ännu vackrare blir de när snön kommer o om den får ligga kvar.



Alla färger är fina, men tyvärr så doftar dom alldeles för mycket så jag kan inte ha dom.



Ha en mysig kväll kram kram ♥

2011-11-16 @ 17:38:40
URL: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Frosten var välkommen här - och jag hoppas faktiskt att den håller i sig så att det rensar upp rejält bland alla fästingar! :/

2011-11-16 @ 18:38:40
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0