Stjärnor....och utomjordingar

Ibland så grubblar jag i banor som inte är så avkopplande precis, haha.
Var inte oroliga. Det är inget psykologiskt fel ( tror jag i alla fall inte, hihi).
Jag var ute och rökte för en liten stund sedan. Då medans jag står och röker är så tittar jag upp på himlen,.  Står och studerar lilla Björn, stora björn, orion och dom tre vise männen (dom bildar bältet i stjärntecknet orion). Och då slår det mig att dessa stjärnor är så oändligen långt bort. Och att det bara är lysande stenar som kommer att slockna om ett viist antal år. Och att dom lyser där uppe dag som natt. MEN finns det något annat liv där ute. Eller är vi dom enda levande varelserna?
Om vi nu inte skulle vara själv. Hur ser dom andra ut??? Är dom elaka eller fredliga. Vad skulle dom vilja oss.??? Frågorna kan bli många.
Men det känns alldeles övermäktigt att tänka så----

Är det så här dom ser ut??

Små fulingar som ser ut att inte ha några tänder i munnen.

Kanske han glömde sätta in dom på morgonen......

 

 

Sitter dom på sina " måndags" möten och plannerar vad dom skall göra om dom skulle

träffa på någon " utomjording", hahaha.

 

 

Eller är dom snälla som E.T??

E.T wane go home! Den meningen etsade ju fast sig, efter den filmen.

Han var ju bara himla söt och charmig!

 

 

Söt och charmig kan man ju inte säga att dessa var efter man hade sett filmen: V

Äckliga och elaka reptiler som käkade råttor bakom soptunnor och andra små gnagare.

Om jag inte har helt fel så slank det väl ner någon katt oxå.

Och upp kom en hårboll, hihi

 

Eller så här!

Mötte man en sådan här grön liten varelse så skulle man nog gnugga sig i ögonen flera gånger. Hade man druckit så blive man nog spik nykter...

I alla fall för en tid fram över:):)

 

Eller det kanske är denna varelsen som är utom jordingen...

Du och jag..

Det kanske är så att det är vi som ser konstiga ut och uppför oss på ett egen domligt sätt????

Det kanske är vi som är dom elak aliensen..

Kanske tål att tänkas på;);)

God natt!

/ Kram Suss

 


Kommentarer
Postat av: Elfina

Ha ha, vilka härliga funderingar;) dem tankarna slår mig ofta.

Jag tror helt klart på liv där ute, annars är det verkligen slöseri med utrymme. Jag tror!

2011-09-23 @ 06:56:41
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Tommy

Sv: Tack!



Ja halv åtta hos mig är bra, men jag tycker denna veckan har vart rätt kass faktiskt..

2011-09-23 @ 08:19:57
URL: http://tommytott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0