" Jag bestämmer".....

Här i mitt slott så finns det TVÅ av husets härskarinnor...
Den som står högst i rang är ju naturligtvis JAG;)  Men på andra plats kommer denna damen...

Mamma SVEA!

En katta som vet var skåpet skall stå, helt klart, haha

När hon kommer majestätiskt fram skridande, så är det säkrast för dom andra katterna att vika undan. För skulle dom inte vara snabba nog så får dom sig en smak av tassen, haha.

Till kattfamiljen hör: Gammel katten , Sven, Mamma Svea och hennes två kattpojkar Rasmus och Svannte. Killarna är nu 1 1/2 år. Två stora och snygga killar som lätt skulle kunna sätta morsan på plats ( i alla fall storleksmässigt). Men icke då. Kommer Svea så är det säkrast att lämna fri väg. Skulle någon av killarna inte vara snabb nog, så fräser hon och sedan så måttar hon in en dubbel med tassarna på den stackarn...Man riktigt hör hur hennes klor fastnar i pälsen. Kvar sitter hankatten och ser förvånad ut....

Men en som står ivägen för hennes framfart är gamlingen Sven ( inne på sitt 19 år)....Han låter sig inte hunsas av något hormonstint fruntimmer, haha. Och det vet hon, så honom låter hon vara och går runt istället. Även härskarinnor får se sig besegrade ibland...

Husets KUNG!

 

Kan undra om det är så i det verkliga livet oxå? Får frun i slottet känna sig " slagen" i vissa situationer. När känner man på sig att diskutioner inte fungerar...Då det bara är till att " lämna in handuken"....

Härskarinnan skall dra sig tillbaka för att rådslå med sig själv en stund...Kanske skall jag vässa klorna, haha.

/ Kram Suss

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonnie

haha ja de e sant, man kanske skulle börja spela fotboll haha

2012-01-23 @ 14:37:46
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Husdjur är härliga! :)



Debbie är husets obesegrade härskarinna, och ibland undrar jag om inte hon försöker putta ner mig från tronen som den Allmäktige :P

2012-01-23 @ 17:39:37
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Enander

Sv: Ja men eller hur, sicken skönhet han är! =P Haha har en konkurerande härskarinna här hemma med, vid namn Sissi =)

2012-01-23 @ 17:58:34
URL: http://enander.blogg.se/
Postat av: Ninna

Vilka sköningar till katter du har :)



Jag har börjat följa Dig via Bloglovin, skulle tycka det var kul om Du vill följa mig tillbaka :)



Ha en trevlig kväll /kram Ninna

2012-01-23 @ 18:21:21
URL: http://ninna-b.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Myyys, så avis jag blir! Vill gärna ha en till katt men maken har satt ner foten. (surar)



Sv: Ja, visst är det dåligt?! Jag skrev fel, det är Natusan som vi brukar använda (och som jag var och köpte i förmiddags), det verkar vara så milt som det står på flaskan för hon har aldrig gnällt.

2012-01-23 @ 21:19:20
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Vivi

Äldre katthonor ska man minsann inte underskatta ;) eller flåt katthonor i sina bästa år ! :)

Oj nitton år, jag hoppas mina katter når den åldern <3

Kram

2012-01-24 @ 10:39:50
URL: http://www.missvivis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0