ZUMBA.....

Tjena!
Jaha! Då har man trillat dit då....
Jag har varit på mitt första zumba pass. Har denna dansen gått någon förbi???
Fram till nu har jag bara kollar reklam filmer om detta. Men gjorde slag i saken , när vi anordnade det genom jobbet.
Hur svårt kan det vara??
Ja, betydligt svårare än man tror, haha. Det är inte så lätt att hålla takten, trampa rätt steg med fötterna, sedan lägga till armrörelser, skaka på axlarna och som gräddan på moset. Få rullning på höfterna...Tur man inte kunde se sig själv. Det hade nog varit en dråplig syn. Jag kunde inte ens kolla mina närmsta dans grannar. Hade fullt  upp med att kolla instruktören. Se om man kunde hålla rätt steg med henne.
Men vad då! Rom byggdes inte på en dag....allså kommer det nog att ta  några gånger innan man får in några turer i alla fall. Då kanske vi lärt oss att gå åt samma håll. Det underlättar ju betydligt när man är många och i en liten lokal.

Det är så här man skall se ut oxå!

Ung, brunbränd, snygga mode kläder. Kvinnan skall dansa omkring i Bh;n och med ett par tighta byxor med LÅG midja.  Killen skall ha lösa byxor  och dansa med en  väst så att han kan visa bröstet.....

Ha, tror ni att man kan följa rörelserna bättre i dessa kläder, än helt vanlig t-shirt och mjukis byxor.??

Tur att det inte var någon mode guro som såg oss som viftade omkring som väderkvarnar och

tittada på vad VI hade på oss för tränings kläder - då hade denna personen all fått bäras ut på bår utav skratt..

Stackars människa;)


Men det var sköj, så det blir till att fortsätta.

Har du inte provat! Så gör det.

DET VAR GÖÖÖR SKÖÖJ!

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: AnnaE

Ja just det! Det var ju dansfestivalen då.

Jag och en jobbarkompis har pratat om det

lite grann. Men enligt henne är det stället

ett riktigt supa ställe..:( Ska fundera...



Kram

2012-01-21 @ 10:44:47
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Ch

hahaha men guud vad härligt :)

låter ju helt fantastiskt, kanske man ska ta och testa det:D

2012-01-21 @ 23:11:41
URL: http://silverdam.blogg.se/
Postat av: Julclaude - Nudity is not a crime!

Jag har den där zumba och den är asrolig och härlig. Synd bara att min självdixiplin inte är den bästa. :)

2012-01-23 @ 16:36:20
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/
Postat av: Ninna

Härligt med Zumba, undrar om man törs prova :)

2012-01-23 @ 18:26:30
URL: http://ninna-b.bloggplatsen.se
Postat av: Julclaude - Nudity is not a crime!

Jaa det är roligare att vara flera...

Tack det samma!

Kram

2012-01-23 @ 18:45:14
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0