Hormonstinna tuppen.....

Känner att det börjar att rycka i fingrarna!
Ja, inte för att man är kleptoman eller lider utav Alzheimers eller någon annan konstig åkomma.
Nej! Det börjar ju att närma sig påsken nu. Den ligger endast 3 veckor bort.
Så nu ikväll drog jag mig ner till källaren och försiktigt tog jag fram PÅSKLÅDAN...
Det var fortfarande ett tyst lugn över lådan. Inget kacklande här inte...Kacklandet står en helt annan person för i denna borgen;).
Efter ett litet övervägande med mig själv, så bestämde jag mig för att plocka upp några små tuppar så smått. Är ju sådann att jag hellre tittar på " högtids" sakerna några veckor innan helgen inträffar, än efter, hihi...
Kan undra vem som bestämmer i detta förhållandet??
Eller om det är som dom säger i ordspråket: Att gå runt och sprätta som en tupp...

Eller om det går som för den lilla stackars hönan Agda i Cornelis visa...
Tupp jäveln dra en fjäder ur hennes skrud varjedag...Och så en dag har hon inte en fjäder på kroppen. Och då är måttet rågat och hon skriker till tupp faan. Varför du mobbar mig i ett kör, något som han inte emot dom andra pullorna i hönsgården gör... svaret blir att han älskar henne, MEN han vill ha henne naken då...;)
Man kanske skulle ta och vrida halsen av den hormon stine tuppen, haha.

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Ja här åker påsk pyntet fram idag...

Lika bra det..:)

2012-03-21 @ 11:10:18
URL: http://Aesblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Jonnie

haha ja men de klart att lilla gossen ska gå i pappas fotspår o börja blogga haha

2012-03-21 @ 13:47:28
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: elfina

ha ha, va skön du är=)

mysigt med en påsklåda...=)

2012-03-21 @ 21:30:32
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0