" Jag bryr mig inte..."

Varning för  ett " gnäll" inlägg!
 
Sonen: Jag hittar inte mina dinosarier! ( jag bryr mig inte...)
Dottern: Jag behöver nya jeans! ( jag bryr mig inte...)
Dottern: Jag har kärleksproblem! ( jag bryr mig inte...)
Maken: Jag behöver en stryken skjorta! ( jag bryr mig inte...)
Chefen: Vi behöver dra in på folket, så därför så får ni som jobbar uträtta mera och " springa" fortare! ( jag bryr mig inte...)
Samhället: Vi måste spara så därför så kan vi inte anställa mera folk till dagis, fritids, skolor och äldre vården! ( jag bryr mig inte...)
Världen: Idag kommer det att utbryta ett världs krig! ( jag bryr mig inte...)
 
Idag så " bryr jag mig inte.." För idag är det enda lediga dagen på hela veckan. Så idag tänker jag bara BRY MIG OM MIG SJÄLV...
Jag skall göra det jag känner för. Ladda mina batterier med, några baljor kaffe, ta en sväng på stan, gå och sola en stund. Utföra lite motion som stärker kropp och själ. Ja, om så himlen faller ner så skall jag inte bry mig. Och det behöver jag ju inte bry mig mera heller , för då finns det ju ingenting mera att bry sig om......
 
Men om världen fortfarande står kvar imorgon, så blir det annat. Då bryr jag mig mer än väl om vad som händer och sker omkring mig. 
 
Våga inte komma nära och spräcka min bubbla idag.
Idag lever jag i min värld.
Imorgon kommer jag åter.
Det kallas visst för återhämtning. 
Att våga säga nej och ändå överleva.
 
/ Kram Suss
 
 

Kommentarer
Postat av: Jess

kram

Svar: Hej du! Återkommer till dig och din värld;);)/ KRAM SUSS
Suss/ Susanne

2012-10-23 @ 10:50:30
URL: http://www.theshedevil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0