Vems är vems...?

Har ni tänkt på detta?
Skulle det vara OK att slänga tillbaka löven som kommer ifrån grannen in igen över häcken???
Har åter varit ute i trädgården och krattat löv. Detta tillhör ett av höstens tråkigaste inslag. Jag ogillar att ta upp löven. Det är tungt, blött och jävla tråkigt. Man får ont både i axlar och stora blåsor i nävarna...och vem vill ha nävar som en skogshuggare. Jag skall ju tillhöra det kvinliga släktet och då för väntar sig den andra hälften att man skall ha silkes lena händer vid en eventuell " hudkontakt" och inte få ett " rivjärn" på rygg och lår, hihi.
Grannen har vegetation som inte jag har i trädgården, så man ser lätt var ifrån löven kommer. Jag är trädgårdens Sherlocks Holmes:):)
Har många gånger funderat på att slänga över hans löv tillbaka över häcken. För om han skulle kunna kratta upp sina blad lite tidigare så skulle jag slippa att få dom på  min täppa..Men det orkar dom väl inte.
Det är ju så mycket annat man måste göra för att inte störa sin granne. Fast endel saker är ju i osynliga regler.
Hålla ordning på tomten, klippa gräset ( men inte vid en tid punkt som stör), se till att underhålla sitt hus, inte ha fester som stör, inte öppna bordell( det blir för mycket trafik på gatan;);), se till att inte hunden och barn inte beträder grannens gräsmatta, inte slänga in sopor på granntomten utan lägga dessa i dom speciella gröna kärlen som står ut placerade vid varje hus osv...
 
Men det hära med att ta hand om sina löv.....
 
Tror jag nog skall ta och inskaffa en sådan hära liten leksak
till nästa höst: LÖVBLÅS!
 / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mariette

Jag krattar aldrig löv utan ser det som ett vintertäcke för blommorna =)Din granne vill kanske bara vara vänlig hihi

2012-10-30 @ 11:23:57
URL: http://mariettesrora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0